2014. okt 30.

Pelenkatorta

írta: bankizsuzsi
Pelenkatorta

A minap egy nagyon kedves barátnőm Anita és kislánya Dórika számára készítettem babaköszöntő ajándékot, mely nem lett más, mint egy pelenkatorta.

A pelenkatorta a lehető legszebb, legpraktikusabb és akár egyben legszemélyesebb ajándék is, minden édesanya örül, ha ilyet kap.

Tökéletes ajándék babalátogatásra, keresztelőre, névnapra, születésnapra vagy akár csak úgy :)

Az egészen egyszerű alaptortától az extra vagánson át, az elegáns pelenkatortáig számtalan variáció elkészíthető.

Díszíthetjük egyszerű, elegáns vagy bohókás szalagokkal, tehetünk bele plüss állatot, rágókát, babaruhát, cumisüveget, cumit, textilpelenkát szinte bármit, a lehetőségeknek csak a képzeletünk szabhat határt!

Ez most éppen egy egyszerű három szintes alaptorta lett, melyben elrejtettem egy cumisüveget, a tetejére pedig került egy aranyos rózsaszín, bocis szundikendő. 

A következőkben bemutatom, hogyan készíthetsz otthon is pelenkatortát, ha pedig úgy érzed nincs hozzá türelmed, kreativitásod, akkor keress meg bátran és együtt megálmodjuk milyet szeretnél én pedig elkészítem neked!

Két technikával készíthetünk pelenka tortát. Az egyik amikor szorosan egymás mellé helyezzük, a másik pedig amikor a feltekerjük a pelenkákat. Most az első variációt készítettem el, ezt fogom most megmutatni. Kérlek nézd el nekem a képek silány minőségét, sajnos fényképezéshez nagyon rosszak voltak már este a fényviszonyok :( 

Első lépés a kellékek beszerzése

- Ebbe a tortába 1 csomag 88 db-os Libero pelenka került (lehet kevesebből és többől is készíteni, illetve választhatunk más pelenkát is)

- szükségünk lesz még legalább 4 méter vastagabb szalagra, én most egy szép rózsaszín kicsit átlátszó organza szalagot választottam

- nem árt, ha van egy jó kétméteres vékonyabb szalagunk vagy nagyobb gumink

- olló, papír tortatálca, celofán, cellux

DSC_1674.jpg

Második lépés

A papír tortatálcán szorosan egymás mellé, helyezzük a pelenkákat enyhén meghajlítva (ne ilyedjünk meg, hogy lelóg róla, acél az, hogy egy kis tartást adjon neki alulról). Ha van egy jó nagy gumink azzal kicsit könnyebb összefogni míg a szalag rá nem kerül. Én egy vékonyabb szalaggal rögzítettem ideiglenesen. A szalagot nem szabad sem lazára, sem túl szorosra húzni, ha van egy kis segítségünk az sem hátrány. Most tudunk kicsit igazítani az elrendezésen. A pelusokat egyesével óvatosan igazítsuk a kívánt fedésre. A közepébe lehet rakni akár egy tusfürdőt, cumisüvegmosó kefét vagy egy alufólia tartó rudat, ha szeretnénk valamivel összefogni az emeleteket. Én nem tettem most középre semmit, csak a harmadik emeletnél. Ha úgy érezzük, hogy készen vagyunk, átköthetjük az általunk választott vastagabb szalaggal és kész is vagyunk az első emelettel. A második és harmadik szintnél ugyanúgy járunk el, mint az előzőekben leírtak. A kész emeletek szépen egymásra helyezzük és a nehezebbik részével már készen is vagyunk. Én a legfelső szint közepébe helyeztem most egy cumisüveget, a tetejére pedig a szundikendőt, de a végeredménynek csak a kreativitásunk és a pénztárcánk szabhat határt. Bele építhetünk cumit, ruhácskát, textilpelenkát, játékot, babaápolási terméket, szinte bármit :)

DSC_1679.jpg

DSC_1677.jpg

DSC_1678.jpg

DSC_1680.jpg

DSC_1685.jpg

DSC_1687.jpg

 

 

Harmadik lépés 

A kész torta becsomagolása. Ehhez használjunk a virágboltokban is kapható nagy méretű celofánt, szépen igazítsuk körbe, esetleg celluxszal rögzítsük a megfelelő helyen majd a tetején szépen kössük meg.

 

El is készült babás ajándékunk, mely garantáltan örömet fog szerezni az ajándékozottnak :)DSC_1691.jpg

DSC_1691.jpg

Hamarosan a másik pelenkatorta típus elkészítését is megmutatom!

 

Szólj hozzá

kreatív pelenka pelenkatorta